Med ett stort musikintresse och en kreativ ådra hjälper Lolinn Music Management artistkarriärer, events och andra kreativa satsningar att genom affärstänk och strukturerat lönsamhetsfokus skapa goda förutsättningar att nå den kreativa visionen. Det gör vi genom att kombinera gedigen erfarenhet inom ekonomistyrning, analys och statistik med kunskaper inom music business.

IMG_9384

EVENTS


Ett gäng härliga kreativa människor har samlats för att kicka igång i sommarens festivalplanering. Vi har drömmaren som spånar iväg friskt och har massor av idéer. Mitt emot sitter projektledaren som formaliserar och håller gänget i rätt riktning. Vi har även den musikaliska inspiratören som bara måste anlita den ena stora artisten efter den andra för annars blir det bara ingen bra festival. Och så har vi fixaren som vill skapa en stor foodcourt på festivalområdet. Idéerna flödar och stämningen är på topp! Det är lätt att dras med.


Men, vad är egentligen rätt riktning att gå? Och vad är det som säger att det går bättre i sommar än förra sommaren? Varför kom det så få besökare? Eller rättare sagt, var det för få besökare eller helt enkelt för höga omkostnader? Vad kan man vänta sig på en festival som denna? Och vad tyckte de om förra årets festival? Varför gick festivalen back? Eller gjorde den det?


Vi hjälper till med strukturen och ledningen av den kreativa satsningen. Vi hjälper er ta er från er kreativa vision till ett konkret genomförande, med kontroll på projektet, ekonomin och lönsamheten. Under hela projektets gång, eller delar av – allt efter behov.

IMG_1687

ANALYS


Lolinn Music Management erbjuder tjänster inom projektledning, ekonomistyrning, uppföljning och analys till projekt inom kultur & musik.

IMG_9365

ARTISTKARRIÄRER


Säg att vi befinner oss på ett möte mellan artisten och dennes manager. Det har börjat gå bra och nu gäller det att ta nästa steg i karriären.


Men vad är det som gått bra? Och vad är egentligen nästa steg? Vad vill artisten befinna sig om tre år, och hur ska vi nå dit? Och hur vet vi när vi nått dit? Är målet att kunna leva på musiken eller är det en fritidssysselsättning? Vilka är fansen? Var marknadsförs artisten bäst? Var ska hon/han spela? Vad ger mest utifrån artistens vision men även utifrån det ekonomiska såväl som det musikaliska perspektivet?


Genom en strukturerad modell hjälper vi artisten skapa goda förutsättningar att gå från den kreativa visionen till en konkret handlingsplan med mål som är lätt att följa. Vi hjälper artisten öka takten mot sina mål helt enkelt!